استاندار: اغلب روستاهای ماسال گیلان از نعمت گاز برخوردار هستند

استاندار گیلان گفت:. در زمان حاضر ۹۹.۵ درصد از روستاهای ماسال از نعمت گاز برخوردارند و آمار جزیی نیم درصد مربوط به عشایر و کوچ‌نشینان‌ مناطق ییلاقی بوده که راه هایی هم برای  ذینفع شدن آنان از گاز پیدا کرده ایم.

اسدالله عباسی پس از پایان سفر یک روزه به شهرستان ماسال غروب دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به ماسال مسایل در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع سفر خوبی بود، برای سایر شهرستان های گیلان نیز برنامه سفر در دست بوده که با حضور مدیران دستگاه ها انجام می شود.

وی در تشریح سفر به شهرستان ماسال بیان کرد: در این سفر در رابطه با آتش سوزی اراضی جنگلی به دلیل وزش باد گرم در برخی از شهرستان ها با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران تصمیماتی گرفته شد که هم اکنون با تلاش دستگاه ها و نیروها حریق کاهش یافته و مهار شده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار کرد: در این سفر اجرای پروژه ها و مطالبات مردم در حوزه زیرساخت راه آهن، برق و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ماسال کارهایی انجام شده که باید ادامه یابد، اضافه کرد: پروژه سد لاستیکی این شهرستان رو به اتمام است که اختصاص اعتبار برای تکمیل آن تاکید شد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: تسریع و فازبندی برای تکمیل پروژه راه صومعه سرا طاهرگوراب به ماسال و رفع موانع اجرای آن و تامین مصالح مورد تاکید قرار گرفت.

وی بیان کرد: در مورد مسایل مربوط به تداخل زمین، اراضی ملی و مستثنیات تاکید شد تا مشکل مردم بر اساس ماده چهار بنیاد مسکن با محیط زیست، منابع طبیعی و جهادکشاورزی مرتفع شود.

استاندار گیلان اظهار کرد: همچنین مقرر شد تا مسایل مربوط به نوسانات برق و فرسودگی شبکه های آب رسانی شهرستان ماسال احصا شود و به همین منظور جلسه ای برای رفع مشکلات در استانداری گیلان برگزار شود.

عباسی با بیان اینکه مسایل مربوط به روکش آسفالت و گاز رسانی نیز مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: سفر به شهرستان های مختلف استان با هدف بررسی روند اجرای پروژه های نیمه تمام، تسریع در کار و توجه به خواسته های مردم و رفع مشکلات انجام می شود.

استاندار گیلان در سفر به ماسال ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان از پروژه تعریض جاده کلیدبر ماسال محدوده (پیچ روستای خودبچر به ماسال) بازدید کرد و برای تسریع در اجرای این پروژه دستوراتی داد.

عباس همچنین از پروژه سد لاستیکی ماسال بازدید کرد و در جمع مردم روستای پنگا پشت این شهرستان حضور یافت و به مطالبات مردم در موضوعات مربوط به برق و راه و دیگر موارد طرح شده از سوی شورا و دهیاری مورد بررسی قرار داد.
استاندار همچنین در جلسه فرمانداری شهرستان فومن با تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به پیروزی عزتمندانه مقاومت، حماس و مردم مطلوم فلسطین گفت: مردم مقاوم فلسطین و غزه برای اهداف مقدس، اعتقادات دینی، قرآنی و مذهبی مقتدرانه ایستادگی کردند.

اسدالله عباسی با اشاره به جنایات رژیم غاصب و کودک کش اسراییل اظهار کرد: کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در این کشتار اسراییل حمایت کردند اما مردم غزه با مقاومت شان رژیم جعلی صهیونیست را ضربه فنی کردند.

وی در ادامه با اشاره به آتش سوزی روزهای اخیر اراضی جنکلی در مناطق مختلف گیلان بیان کرد: گیلان استانی حادثه خیز است اما حوادثی مانند آتش سوزی عرصه های جنگلی قابل پیشگیری بوده و می توان برای کاهش حریق ها اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به کار طاقت فرسای نیروها برای مهار و اطفا حریق در اراضی جنگلی استان اظهار کرد: بابد جلوی برخی از افراد سودجو در ارتباط با حریق اراضی جنگلی گرفته شود و در صورت شناسایی آنان به مردم معرفی شوند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به کاشت نهال از دست اندرکان منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خواست تا کاشت درخت را در اولویت قرار دهند.

استاندار گیلان بیان کرد: جنگل های هیرکانی از میراث گرانبهای گذشتگان بوده که به ما به ارث رسیده از این رو برای حفظ آن همگان باید همکاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات یازدهم اسفند امسال اشاره کرد و افزود: انتخابات برای کشور سرنوشت ساز بوده و برای تحکیم نظام، استمرار در حاکمیت، دموکراسی و مردم سالاری دینی است.

وی با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم در تمام انتخابات کشور بیان کرد: مردم در این دوره از انتخابات با حضور پرشور خود بار دیگر دشمنان انقلاب را ناامید خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزوذ: اعضای هیات تظارت و اجرایی انتخابات در
شهرستان ماسال عملکرد خوبی داشتند که باید تداوم یابد.

وی با اشاره به جهار راهبرد مقام معظم رهبری شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات خاطر نشان کرد: ما نیز در گیلان بر این اساس برای انتخابات پیش رو اقدام خواهیم کرد.

استاندار چندی قبل به اهالی پنگاپشت موضوع گازدارشدن این روستا را وعده داده بود که در این سفر مردم از استاندار گیلان برای تحقق این مهم قدردانی کردند.

جلسه بررسی موضوعات مختلف ماسال با حضور استاندار گیلان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

 

منبع :ایرنا

برچسب ها

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری