استاندار گیلان: اجازه از بین بردن اراضی کشاورزی را به سودجویان نمی‌دهیم

تریبون گیلان:استاندار گیلان با بیان اینکه موضوع تغییر کاربری زمین‌های مرغوب به ساخت و سازهای غیرمجاز پذیرفتنی نیست، گفت: به هیچ وجه به سودجویان اجازه از بین بردن اراضی مرغوب کشاورزی گیلان داده نخواهد شد.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر اسدالله عباسی در دیدار با معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به توجه دولت به بخش‌های مختلف از جمله حوزه کشاورزی گفت: دولت سیزدهم برای به حداکثر رساندن تولیدات کشاورزی اهتمام ویژه دارد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از روش‌های نوین کشاورزی برای ارتقاء کمی و کیفی تولیدات کشاورزی اضافه کرد: بهره‌مندی از خاک مرغوب گیلان باید با تقویت امکانات و تجهیز اراضی بسترسازی شود.

عباسی با تشریح ظرفیت‌ها و مزیت‌های قابل توجه گیلان در بخش کشاورزی افزود: این استان در تولیدات مختلف کشاورزی بسیار مستعد است، از این‌رو با بکارگیری روش‌های نوین کشاورزی در حوزه آب و خاک می‌توان شرایط بسیار بهتری برای کشاورزان فراهم کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به سپری شدن سال زراعی جاری با همراهی مردم و کشاورزان و مدیریت جهادی به رغم کم آبی عنوان کرد: با این حال شاهد افزایش تولید محصول برنج در این استان هستیم ضمن اینکه باید نسبت به رفع نواقص برای سال زراعی آینده برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار داشت: تدوین برنامه زمانی متناسب با شرایط آب و هوایی، تهیه الگوی مدیریت جهادی آب، آموزش و ترویج مناسب کشاورزان توسط متخصصان و بهره‌گیری از روش‌های نوین و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم آبیاری و ارائه تسهیلات برای تقویت حوزه کشاورزی و تجهیز اراضی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان تلاش مضاعف مدیران جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان را ضروری دانست و افزود: در کنار بهره‌مندی از نزولات آسمانی و خاک مرغوب گیلان، چگونگی بهره‌مندی از مواهب الهی با اجرای بهینه زیربناهای کشاورزی، زهکش‌ها، آبندان‌ها و رسیدگی به لایروبی و حفظ منابع آبی و ذخائر آن بسیار حائز اهمیت است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات اثربخش و مدیریت جهادی استاندار گیلان در فصل زراعی گذشته، اظهار داشت: مدیریت جهادی در گیلان در اوج مشکلات آب، نه تنها موجب کاهش عملکرد نشد بلکه شاهد افزایش تولید محصول برنج در این استان بودیم.

فریبرز عباسی با اشاره به نقش اثرگذار برنامه‌ریزی مدیریتی گیلان در عملکرد مثبت تولید محصول برنج، از اجرای طرح جامع توسعه زیرساختی کشاورزی استان‌های شمالی خبر داد و افزود: در زمان حاضر یک سوم اراضی کشاورزی گیلان تجهیز و نوسازی شده که با اجرای این طرح، این عملیات تقویت شده و سرعت می‌گیرد./ایرنا

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری