برای جوان سازی جمعیت باید از متخصصان و دانشگاهیان بهره برد

تریبون گیلان-ایرنانوشت:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان حرکت منفی پیری جمعیت در استان را نیازمند هم افزایی و همکاری تمامی نهادها دانست و گفت: برنامه ریزی ها باید تخصصی و برپایه نظرات کارشناسان و دانشگاهیان باشد.

حسین مصطفی پور عصر روز سه شنبه در جلسه ستاد خانواده و جمعیت گیلان در استانداری اظهار داشت: موضوع پیری جمعیت یکی از اصلی ترین و اساسی ترین ابرچالش در کشور است که در گیلان به عنوان پیشتاز این مسئله، مشکلات مضاعف‌تر است.

وی با بیان اینکه گیلان چندبرابر سایر استان ها نیازمند کار و برنامه ریزی در حوزه جوانی جمعیت است، افزود: در این ارتباط باید هماهنگی های لازم در ستاد خانواده و جمعیت انجام گیرد و موازی کاری نشود.

معلون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بیان داشت: باید در بخش جوانی جمعیت در استان هماهنگی و همکاری انجام شود تا برنامه ها در راستای هدف متعالی در این حوزه به ثمر بنشیند.

مصطفی پور با تاکید بر اینکه در برنامه ها و فعالیت های جوان‌سازی جمعیت اولویت ها باید احصاء شود، گفت:از کارشناسان دانشگاه ها و سازمان های مردم نهاد در جوانی جمعیت بهره گرفته شود تا کارها و برنامه ها در این بخش عالمانه و درست پیش رود. ضمن اینکه استفاده از ابزار هنر در جوانی جمعیت مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی از جوانان در ازدواج و فرزندآوری نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود:  حمایت های اجتماعی ار جوانان نیز در جوانی جمعیت اهمیت بسزایی دارد.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری