ضعف مدیریت و تغییر کادرفنی؛ عاملی در ناکامی نمایندگان گیلان در جام آزادگان

به گزارش تریبون گیلان،دور رفت رقابت‌های فصل جاری لیگ دسته اول کشور جام آزادگان پایان یافت که ۲ نماینده گیلان در این مسابقات نتایج ضعیفی را به دلایل مختلف همچون ضعف مدیریت و تغییرات کادرفنی کسب کردند.

 نیم فصل نخست رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور جام آزادگان پایان یافت و هیچ یک از تیم‌های داماش و شهرداری بندرآستارا نتوانستند در پایان دور رفت نتایج قابل قبولی کسب کنند و هر دو در بین تیم‌های انتهای جدولی قرار دارند.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در پایان نیم فصل رقابت‌های لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور با کسب ۱۸ امتیاز در مکان چهاردهم جدول رده‌بندی قرار گرفت که با توجه به این رتبه نتوانست در دور رفت، نتایج مناسبی کسب کند.

شهرداری بندرآستارا در دور رفت این رقابت‌ها، پنج پیروزی سه تساوی و ۹ شکست کسب کرد و در مجموع در جریان این دیدارها ۱۰ گل به ثمر رساند و ۱۷ گل نیز دریافت کرد تا تفاضل گل این تیم در پایان دور رفت منفی هفت باشد.

اما تیم فوتبال داماش دیگر نماینده گیلان در این رقابت‌ها که فصل گذشته به مسابقات لیگ دسته اول کشور صعود کرد در پایان نیم فصل این رقابت‌ها با کسب ۱۱ امتیاز در رتبه هفدهم جدول رده‌بندی قرار گرفت تا یکی از گزینه‌های سقوط از این مسابقات باشد.

داماشی‌ها نیز که در دور رفت نتوانستند نتایج مناسبی کسب کنند هم اینک در جدول رده‌بندی شرایط بحرانی دارند. آنها از مجموع بازی‌های خود ۲ پیروزی، پنج تساوی و ۱۰ شکست کسب کردند و ۱۱ گل در این مسابقات به ثمر رسانده و ۲۵ گل نیز دریافت کردند.

البته بازی تیم فوتبال داماش گیلان با خیبر خرم آباد به دلیل اعتراض این تیم به نحوه داوری نیمه تمام ماند و داماشی ها نتوانستند به دلیل لغو پرواز به بازی با تیم نفت و گاز در گچساران برسند و به همین دلیل نتیجه این ۲ بازی سه بر صفر به ضرر داماش اعلام شد.

تیم فوتبال داماش گیلان به دلیل لغو پرواز مستقیم به گچساران نرسید

باشگاه داماش به رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعتراض کرد

یکی از کارشناسان فوتبال نیز در خصوص نتایج کسب شده نمایندگان گیلان در دور رفت این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه نتایج کسب شده توسط نمایندگان استان در دور رفت لیگ دسته یک کشور کمتر از حد انتظار بود.

سیدامیر فرحسینی افزود: تیم‌های فوتبال داماش و شهرداری بندرآستارا می‌توانستند در نیم فصل نتایج بهتری کسب کنند و در بین تیم‌های نیمه نخست جدول قرار گیرند اما این ۲ نماینده با کسب نتایج ضعیف هم‌اینک در نیمه دوم جدول رده‌بندی قرار دارند.

وی گفت: البته با توجه به زیرساخت و امکانات مالی، هیچ کارشناس و یا طرفداری انتظار ندارد که این ۲ تیم گیلانی در فصل جاری مدعی صعود به لیگ برتر باشند و چنین تصوری با توجه به شرایط موجود اشتباه است اما انتظار می رفت که نمایندگان گیلان نتایج بهتری کسب کنند.

فرحسینی گفت: با توجه به زیرساخت و امکانات مالی، هیچ کارشناس و یا طرفداری انتظار ندارد که این ۲ تیم گیلانی در فصل جاری مدعی صعود به لیگ برتر باشند که چنین تصوری با توجه به شرایط موجود اشتباه است اما انتظار می رفت که نمایندگان گیلان نتایج بهتری را کسب کنند.

وی که به مدت ۱۹ سال به عنوان مدیر و مربی در تیم‌های پایه سپیدرود حضور داشته است، ادامه داد: هر ۲ تیم داماش و شهرداری بندرآستارا از وجود یار دوازدهم یعنی طرفداران شان سود می برند و از پشتوانه مناسب در این بخش برخوردارند و به همین دلیل پیش‌بینی می شد که با توجه به این حمایت حداقل در بازی های خانگی خود نتایج بهتری کسب کنند.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: البته مشکل اصلی هر ۲ نماینده گیلان، مدیریتی است که بیشترین ضربه را به تیم‌ها وارد کرده و اگر این مشکل برطرف نشود، در پایان رقابت‌های فصل جاری حداقل شاهد سقوط یک نماینده گیلان از این لیگ خواهیم بود.

فرحسینی بیان کرد: از سوی دیگر در جریان رقابت‌های دور رفت، هر ۲ نماینده گیلان مربیان خود را تغییر دادند و تمرینات پیش فصل را دیر آغاز کردند که این امر باعث عدم آمادگی مناسب بازیکنان در طول برگزاری رقابتها شده و در عمل نیز شاهد این وضعیت بودیم.

اجرای تعهدات توسط مالک جدید داماش

مسئول مدارس هیات فوتبال گیلان با اشاره به ضعف مدیریت باشگاه داماش خاطرنشان کرد: مالک قبلی داماش باید اجازه می‌داد تا سیامک فراهانی سرمربی وقت این تیم به کار خود ادامه دهد و تغییر سرمربی اشتباه بود.

نظرمحمدی سرمربی جدید تیم فوتبال داماش گیلان شد

” کلانتری ” سرمربی جدید داماش گیلان شد

وی گفت: اما اینک مالک جدید این باشگاه نیز باید به تعهداتی که داده عمل کند تا تیم فوتبال داماش گیلان بتواند در نیم فصل دوم با روحیه بهتری در مسابقات حضور یافته و در نهایت نتایج قابل قبولی کسب کند.

 

معاون اسبق تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: مالک جدید ابتدا باید مطالبات بازیکنان فعلی را پرداخت کند که به طور حتم با انجام این کار یکی از مشکلات بزرگ تیم فوتبال داماش برطرف خواهد شد.

این کارشناس فوتبال افزود: همه شاهد بودیم که تیم فوتبال داماش در چند دیدار خود در دقایق پایانی نتیجه بازی را به حریفانش واگذار کرد که این امر نشان می‌دهد بازیکنان از لحاظ روحی، روانی شرایط مناسبی ندارند و به همین دلیل اشتباهات آنان در دقایق پایانی بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: اگر مطالبات بازیکنان پرداخت شود از لحاظ روحی، روانی در شرایط بهتری قرار می‌گیرند اما به طور حتم داماش به یک مربی بدنساز زبده نیز نیاز دارد و با وجود اینکه چند مربی بدنساز بسیار خوب در رشت حضور دارند، انتظار می‌رود که مسئولان باشگاه داماش از وجود یکی از آنان بهره گرفته و مشکل بدنسازی این بازیکنان در نیم فصل دوم برطرف شود.

وی بیان کرد: به طور قطع این تیم برای حضور قدرتمندتر در دور برگشت نیاز به جذب ۲ تا سه بازیکن خوب دارد اما ابتدا باید مطالبات بازیکنان فعلی پرداخت شود و سپس مسئولان باشگاه به فکر جذب بازیکنان جدید باشند.

این کارشناس فوتبال بیان کرد: به طور حتم تیم داماش برای حضور قدرتمندتری در دور برگشت داشته باشد، نیاز به جذب ۲ تا سه بازیکن خوب دارد اما ابتدا باید مطالبات بازیکنان فعلی پرداخت شود و سپس مسئولان باشگاه به فکر جذب بازیکنان جدید باشند.

فرصت کافی به کادرفنی شهرداری آستارا داده شود

فرحسینی در ادامه به وضعیت تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا اشاره و خاطرنشان کرد: مربیان زیادی طی چند سال اخیر در تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا حضور یافتند اما نیمکت مربیگری این تیم دوام ندارد که این موضوع باید ریشه‌یابی شده و این معضل برای همیشه در این تیم برطرف شود.

این کارشناس فوتبال اظهار کرد: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر شاهد تغییرات مداوم کادرفنی در تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا بودیم، این مشکل به ساختار تیمی این نماینده گیلان آسیب رسانده است و به همین دلیل انتظار می رود که مسئولان ارشد این باشگاه دلیل این امر را جست و جو و برطرف کنند.

وی افزود: از سوی دیگر مسئولان باشگاه شهرداری بندرآستارا باید یک مربی کاربلد به خدمت بگیرند و به وی اعتماد و حمایت کنند و فرصت کافی بدهند تا تاکتیک‌های موردنظر مربی جدید در تیم اجرایی شود که در این صورت این تیم می‌تواند در نیم فصل دوم نتایج بهتری کسب کرده و به نیمه نخست جدول رده‌بندی صعود کند.

با توجه به نقطه نظرات این کارشناس، تیم‌های داماش و شهرداری بندرآستارا با برطرف شدن مشکلات مدیریتی و جذب بدنسازی و به خدمت گرفتن چند بازیکن جدید توسط داماش و همچنین جذب مربی مستعد توسط شهرداری بندرآستارا، این ۲ نماینده گیلان می‌توانند در دور برگشت نتایج بهتری کسب کنند.

البته یکی از معضلات مهم فعلی تیمهای فوتبال گیلان، مسایل مادی است که اگر مدیران این ۲ باشگاه بتوانند به تعهدات خود عمل کنند و از سوی دیگر تیم داماش بتواند مشکل بدنسازی بازیکنان خود را با جذب یک مربی بدنساز برطرف کند و چند بازیکن جدید جذب کند، کسب نتایج مطلوب‌تر توسط این ۲ تیم در دور برگشت رقابتهای لیگ دسته یک کشور جام آزادگان، هموارتر خواهد شد.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم حضور دارند که در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند که در نهایت ۲ تیم برتر این مسابقات به لیگ برتر کشور صعود می‌کنند.

 

 

 

منبع ایرنا

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری