پوتین همین حالا هم جنگ را باخته است، زمان لازم است تا این را بفهمد

پوتین همین حالا هم جنگ را باخته است، زمان لازم است تا این را بفهمد

👈یواول نوح هراری نویسنده کتاب انسان خردمند:
به نظر می رسد هر روز بیشتر از قبل روشن می شود که ولادیمیر پوتین به سمت یک شکست تاریخی پیش می رود. او ممکن است در همه نبردها پیروز شود اما در جنگ شکست می خورد.
🔺 رویای پوتین برای بازسازی امپراتوری روسیه همیشه بر این دروغ استوار بوده است که اوکراین یک ملت واقعی نیست، اوکراینی‌ها مردمی واقعی نیستند و ساکنان کیف، خارکف و لویو مشتاق حکومت مسکو هستند. این یک دروغ کامل است – اوکراین ملتی با بیش از هزار سال تاریخ است، و کیف در زمانی که مسکو حتی یک روستا هم نبود، یک کلان شهر بزرگ بود. اما دیکتاتور روس آنقدر دروغ خود را تکرار کرده که ظاهراً خودش هم آن را باور کرده است.
🔺 او می دانست که روسیه از نظر نظامی قوی تر از اوکراین است. او می دانست که ناتو برای کمک به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد.
🔺 همانطور که آمریکایی ها در عراق و شوروی ها در افغانستان یاد گرفتند، فتح یک کشور بسیار آسان تر از حفظ آن است. پوتین می دانست که قدرت تسخیر اوکراین را دارد. اما آیا مردم اوکراین هم رژیم دست نشانده مسکو را می پذیرند؟
🔺 هر روز که می گذرد، آشکارتر می شود که قمار پوتین باخته است. مردم اوکراین با تمام وجود مقاومت می کنند، تحسین تمام جهان را به خود جلب می کنند – و در جنگ پیروز می شوند. روزهای سیاه زیادی در راه است. روس ها هنوز هم ممکن است کل اوکراین را فتح کنند. اما برای پیروزی در جنگ، روس‌ها باید اوکراین را نگه دارند و تنها در صورتی می‌توانند این کار را انجام دهند که مردم اوکراین به آنها اجازه دهند. بعید به نظر می رسد که این اتفاق بیفتد.
🔺 هر تانک روسی که منهدم می شود و هر سرباز روسی کشته می شود، شجاعت اوکراینی ها برای مقاومت را افزایش می دهد. و هر کشته اوکراینی نفرت اوکراینی ها را عمیق تر می کند. نفرت زشت ترین احساسات است.
متأسفانه این جنگ احتمالاً طولانی خواهد بود. اما مهم ترین موضوع قبلاً مورد توافق قرار گرفته است. چند روز گذشته به تمام جهان ثابت کرد که اوکراین یک ملت واقعی است، که اوکراینی‌ها مردمی واقعی هستند و قطعاً نمی‌خواهند تحت یک امپراتوری جدید روسیه زندگی کنند./ انصاف‌نیوز

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری