-پیگیری و نظارت بر اهداف کلی کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی بین اعضای کمیسیون تقسیم وظایف میشود

تریبون گیلان: یکصدو دومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی به ریاست نادر حسینی برگزار شد

یکصد و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت به ریاست نادر حسینی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی رویکردهای کلی کمیسیون فرهنگی در ماههای گذشته و ۱۵ ماه پیش رو اختصاص داشت، مشاوران کمیسیون ، عضو جدید کمیسیون محمد حسن عاقل منش ، عضو دیگر کمیسیون حسن کریمی کرنق و رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و همکاران وی حضور داشتند.

نادر حسینی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه کرامت و تقدیر از فعالیتهای انجام شده کمیسیون فرهنگی در سال گذشته و همچنین اقدامات تاج شهرستانی، رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی گفت: تهیه و تنظیم سند راهبردی شهر رشت و دارا بودن چشم انداز ۲۰ ‌ساله دربرش های پنج ساله دستاورد مهمی است که مانند یه نقشه راه در زمان بندی مشخص و هزینه های معلوم در تمامی شاخه ها و از جمله برنامه های فرهنگی شهر یاریگر ما و شوراهای آینده خواهد بود.

نادر حسینی دستور داد برای جلسه آتی کمیسیون، مولفان و برنامه ریزان سند راهبردی رشت به کمیسیون دعوت شوند و با توجه به اینکه تنظیم سند با مشارکت هیات علمی دانشگاه انجام شده و مشاوران جلسه در جریان مفاد و چگونگی اجرای آن نیستند، رویکردهای فرهنگی ورزشی سند مذکور ، بار دیگر در کمیسیون تشریح شود.

حسینی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد، اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی همگی دغدغه مند و علاقمند به پیشبرد امور هستند و لذا تصمیم داریم رویکردها و اهداف کلی کمیسیون را دسته بندی کرده و پیگیری هر امر را به یک عضو کمیسیون بسپاریم تا به امور ورزشی، اجتماعی هنری و فرهنگی به موازات یکدیگر پرداخته شود.

محمدحسن عاقل منش، عضو جدید کمیسیون فرهنگی نیز در جلسه ضمن گرامیداشت ایام پیش رو و تقدیر از عملکرد قابل دفاع کمیسیون فرهنگی در ماههای پیشین گفت: لازم است یک اولویت بندی مشخص در امور فرهنگی ورزشی و اجتماعی انجام شود و محورهای اساسی، لیست شود تا بتوان به شکل مشخص، مطالعات و کارها را در دست گرفت.

عاقل منش گفت: رمز موفقیت در کار استمرار در پیگیری ها، مطالبه گری و سنجش نتایج است.

میتوان پروژه های ابتر مانده را نیز احیا کرد و باید بر اجرای مصوبات پیشین شورا نیز نظارت داشت.

کریمی کرنق دیگر عضو کمیسیون نیز با اشاره به اینکه زیرساختهای فرهنگی ، هنری و ورزشی در شهر رشت ناکافی است گفت: امور به کندی پیش میرود و بعنوان مثال تامین فضاها و امکانات ورزشی در محلات و مناطق پنج گانه که همیشه مورد درخواست شهروندان بوده را نتوانسته ایم اجرایی کنیم.

یاسر محجوب رییس سازمان فرهنگی ورزشی نیز در این کمیسیون با تاکید بر اینکه در حیطه فرهنگی اجتماعی نیازمند توسعه عمرانی هستیم گفت: بودجه لازم برای توسعه عمرانی در سند راهبردی دیده شده و دغدغه اصلی ما در سازمان فرهنگی ورزشی، تزریق نشدن بودجه یک دوازدهم مصوب در هر ماه است.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی شهرداری تهران در هر ماه یک دوازدهم از بودجه مصوب خود را دریافت میکند گفت: با اینکه رقم محدود است اما میتوانیـم با دریافت به موقع یک دوازدهم در پایان هر ماه، امور جاری را به شکلی قابل قبول اداره کرده و به انجام برسانیـم.

محجوب گفت: عدم تزریق بودجه در وقت خود سبب تاخیر در پرداختها میشود و ما در سازمان فرهنگی در این هفته بالاخره موفق شدیم مبالغ حق الزحمه قاریان ماه مبارک با تاخیر یکماهه بپردازیم.

محجوب با ذکر اینکه جامعه هنرمندان شهر، قشر نجیب جامعه هستند و صحیح نیست که مطالبات محدود آنان مدتها به تعویق بیفتد گفت: پرداختهای به موقع سبب خوشنامی شهرداری و دلگرمی شهروندان و نظم در امور خواهد بود.

در ادامه این جلسه دکتر علیزاده معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی و موناشفیعی نژاد از مدیران سازمان نیز گزارش عملکردهای خود را ارائه نمودند.

در ادامه و با حضور مشاوران، لزوم مرمت عمارت تاریخی فرهنگ و هنر ، شن ریزی زمین ورزشی واقع در بوستان ملت، تملک و تهاتر ساختمان خاتم الانبیا برای تبدیل شدن به فرهنگسرا و تامین کمبود فضای کاری پرسنل سازمان فرهنگی ورزشی مورد بحث قرار گرفت.

مشاوران جلسه نیز ضمن بیان دیگر دغدغه های خود، تاثیر مثبت فعالیتهای محله محوری و پیشرو بودن اجراهای محله محوری شهرداری رشت در مقایسه با دیگر کلانشهرها را مورد توجه قرار دادند و لزوم استعدادیابی در محلات و افزایش سرانه فضاهای ورزشی را خاطرنشان ساختند.

برچسب ها

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری