۴۰ قطعه سهره طلایی از دام صیادان آستارا آزاد شدند

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستارا گفت: تعداد ۴۰ قطعه پرنده زیبای سهره طلایی پس از آزادی از دام صیادان در دامان طبیعت شهرستان مرزی آستارا رها شدند.

محمد رضا سلامی ریکاظهار کرد: در این زمینه ادوات صیادی ۶ نفر متخلف در حین زنده گیری پرنده سهره طلایی در شهرستان مرزی آستارا توقیف شد.

وی افزود: حسب‌ گزارشات واصله و با هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست آستارا ۶ متخلف زنده گیری پرندگان که بصورت غیر مجاز در اراضی کشاورزی و چمن زارهای شهرستان در حال صید پرنده سهره طلایی بودند که توسط مامورین دستگیر و از متخلفان چندین تور صیادی، قفس و تعداد ۴۰ قطعه پرنده سهره طلایی کشف و ضبط گردید.

سلامی ریک با هشدار به متخلفان تاکید کرد: در سال جاری مجوزی برای صید سهره طلایی صادر نشده است، لذا یگان حفاظت محیط‌زیست آستارا در صورت مشاهده تخلف با متخلفان بدون هیچگونه اغماضی برخورد خواهد نمود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستارا از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده صید این پرنده زیبا و خوش آواز مراتب را به اداره محیط‌زیست شهرستان آستارا اطلاع دهند.

سهره طلایی پرنده ای کوچک جثه و به اندازه ۱۲سانتی متر، دارای دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و به نسبت باریک بوده و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری