۷.۵ هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شد

به گزارش تریبون گیلان،سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: وزش شدید باد گرم حدود ۷.۵ هکتار از اراضی جنگلی ۲ شهرستان رشت و آستارا را طعمه حریق کرد.

سیدمازیار رضوی اظهار کرد: حریق در اراضی جنگلی سراوان رشت که صبح روز گذشته آغاز و بعد از چندین ساعت تلاش نیروها خاموش شده بود شامگاه گذشته بار دیگر زبانه کشید که برای اطفاء کامل آن اقدام شد.

وی افزود: در مرحله نخست آتش سوزی در اراضی جنگلی سراوان رشت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، آتش نشانی و نیروهای مردمی حریق حدود ۶ هکتار از عرصه جنگلی این منطقه را خاموش کردند که آتش بار دیگر شامگاه گذشته در بخشی از این وسعت شعله ور شده بود.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه حریق اراضی جنگلی سراوان رشت سطحی بوده و به تنه درختان آسیبی نرسید، خاطر نشان کرد: آتش سوزی ۱.۵ هکتار از اراضی جنگلی عباس آباد شهرستان آستارا نیز شامگاه گذشته به طور کامل مهار شد.

وی بیان کرد: مهمترین عامل آتش سوزی در اراضی جنگلی عامل انسانی است که باد گرم مزید بر علت می‌شود از اینرو باید با همکاری در حفظ و مراقبت از جنگل ها و عرصه های طبیعی، این موهبت الهی را برای آیندگان حفظ کنیم.

در حال حاضر با استقرار سامانه سرد و بارشی و شروع بارندگی ها، وضعیت عادی است و مشکلی در سطح استان از این نظر وجود ندارد.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.ایرنا/

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری