بیش از ۹۰ درصد مرکبات گیلان برداشت شد

به گزارش تریبون گیلان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت مرکبات از آذرماه آغاز شده و تاکنون ۹۰ درصد محصول مرکبات باغ‌های استان حاصل برداری شده است.

صالح محمدی  اظهار کرد: سال گذشته افزون بر ۱۹۰ هزار تن محصول مرکبات از باغ‌های گیلان برداشت شد و امسال با توجه به مدیریت صحیح باغ‌ها، پشتکار کشاورزان و سود اقتصادی حاصل از فروش مرکبات، برداشت ۲۲۰ هزار تن محصول پیش بینی شده‌است.

وی با اشاره به آغاز برداشت مرکبات در ۱۱ هزار و ۲۷۶ هکتار از باغ‌های گیلان از آذرماه امسال اضافه کرد: ۹۰ درصد مرکبات استان پرتقال از نوع ارقام محلی، خونی و تامسون، پنج درصد نارنگی و پنج درصد سایر مرکبات شامل نارنج، لیمو، دارابی، بالنگ و گریپ‌فروت است.

محمدی با بیان اینکه گیلان رتبه پنجم را در تولید مرکبات کشور دارد، خاطر نشان کرد: بیش از ۲۶ هزار بهره‌بردار مرکبات در استان فعالیت دارند و شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود عمده شهرستان‌های تولید کننده مرکبات گیلان هستند.

وی با بیان اینکه برداشت مرکبات در گیلان بیشتر با محصول نارنگی آغاز می‌شود، اظهار کرد: سطح زیرکشت نارنگی در استان ۶۶۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود هفت هزار و ۸۰۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۷۰۲ میلیارد ریال برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: ۶۱۰ هکتار باغ نارنج با پیش‌بینی تولید هفت هزار تن محصول به ارزش اقتصادی ۳۵۰ میلیارد ریال در این استان وجود دارد و ۲ واحد فرآوری مرکبات با ظرفیت ۵۸ هزار تن در شهرستان رودسر در تولید کنسانتره، اسانس و روغن مرکبات فعالیت می‌کند.

اوایل آذر تا اواخر دی ماه، زمان برداشت مرکبات در استان گیلان است.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند؛ برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان است؛ همچنین این استان یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

برچسب ها

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری