نماینده علم و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح : مرکز سرطان شناسی استان‌های شمالی در گیلان احداث می‌شود

تریبون گیلان:نماینده علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح از احداث مرکز سرطان شناسی استان‌های شمالی به مرکزیت گیلان خبر داد و گفت : این پروژه در قالب تفاهم نامه علمی با جهاد دانشگاهی استان گیلان انجام می‌شود.

سرهنگ پاسدار حسن زارع در حاشیه بازدید از دستگاه دروگر سنبل آبی که توسط مخترع انزلیچی طراحی و ساخته شده در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه استان‌های شمالی ۴۰ درصد مبتلایان سرطان کشور را دارند، پروژه‌ احداث یک مرکز درمانی سرطان شناسی در مناطق شمالی در دستور کار قرار گرفت که بزودی با حمایت این معاونت احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه معاونت علوم و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح براساس سند راهبردی، حمایت از نخبگان را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: این ستاد از طرح‌های نخبگان در سراسر کشور حمایت می‌کند تا تولید، اشتغال، توسعه و اعتلای کشور حاصل شود.

زارع تاکید کرد: طبق سند جامع و نقشه راهبردی کشور باید ایران تا سال ۱۴۱۴ به قطب علمی منطقه تبدیل شده و در زمره ۱۰ کشور علمی دنیا قرا گیرد.

وی عنوان کرد : امروز روندی که در استان گیلان حاکم است بسیار امیدوار کننده است.

نماینده علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح، رشد منفی جمعیت، تولید حجم بالای پسماند، مشکلات جدی همچون وضعیت تالاب انزلی و آسیب جدی آن از گونه مهاجم سنبل آبی باید توسط نخبگان این استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی از پروژه ساخت دستگاه جمع آوری سنبل آبی که توسط یکی از بسیجیان مبتکر و مخترع به انجام رسیده بازدید کرد و از چگونگی ساخت، مشاوره و همکاری مرکز رشد شهید فخری زاده سپاه قدس گیلان در جهت تکمیل و رفع نواقص دستگاه و صرفه جویی ارزی ناشی از ساخت این دستگاه درمقابل نمونه های خارجی و قابلیت های آن مطلع شد./ایرنا

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری