۱۰۳ نفر توسط پلیس راه آهن گیلان دستگیر شدند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از دستگیری ۱۰۳ نفرطی ۹ ماهه امسال به جرم سرقت و قاچاق مواد مخدر توسط پلیس راه آهن استان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ محمد حجتی روز سه شنبه در تشریح اقدامات پلیس راه آهن گیلان گفت: در این مدت هزار و ۴۵۸ فقره ادوات ریلی سرقتی و ۷۹۳ گرم انواع موادمخدر کشف شد و دستگیرشدگان با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه جابجایی ایمن مسافر و کالا از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در این میان کارکنان پلیس راه‌آهن به عنوان ضابط خاص و تاثیرگذار در محدوده وظایف تعیین شده همواره در حال حفظ و حراست از صنعت ریلی کشور فعال هستند.

این مقام انتظامی از مسافران خطوط ریلی و شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۵۸ درصد تصادفات در محورهای فرعی و روستایی گیلان

به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، رئیس پلیس راه استان گفت: از مجموع تصادف فوتی و جرحی رخ داده طی ۹ ماه گذشته در گیلان ۵۸ درصد در محورهای فرعی و روستایی استان رخ داده که این آمار بیانگر حادثه‌خیز بودن جاده‌های فرعی و روستایی است.

سرهنگ جاور صفاری اظهار کرد: خطاهای انسانی مهمترین عامل تصادفات و تلفات جاده‌ای به‌شمار می‌رود و تنها راه جلوگیری از آن، رعایت قوانین و مقررات است.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود افزود: با تجزیه و تحلیل آمار و توجه به وضعیت جغرافیایی و بومی منطقه می‌توان حوادث جاده‌ای و ترافیکی را مدیریت کرد.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه از مجموع تصادف فوتی و جرحی رخ داده طی ۹ ماه گذشته در گیلان، ۴۲ درصد در جاده‌ها و محورهای اصلی اعم از آزادراهی و بزرگراهی و ۵۸ درصد در محورهای فرعی و روستایی رخ داده که این آمار بیانگر حادثه‌خیز بودن محورهای روستایی است، بیان کرد: در این حوادث ۳۲ درصد تصادف جلو به عقب، ۲۲ درصد جلو به پهلو و ۱۹ درصد رخ‌ به‌ رخ و واژگونی می‌باشد.

کلاهبرداری ۲ میلیاردی با وعده استخدام

گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان رودبار حاکی از دستگیری فردی است که با وعده استخدام از ۱۹ نفر ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ عیسی روشن‌قلب گفت: در پی شکایت ‌‎ ۱۹نفر از شهروندان شهرستان رودبار از شخصی که خود را مامور یکی از ارگان‌های دولتی معرفی و با وعده استخدام از این افراد کلاهبرداری کرده بود، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار با بیان اینکه در بررسی های انجام شده مشخص شد، متهم با جعل عنوان و جلب اعتماد شکات در فضای مجازی از آن‌ها، ۲ میلیارد ریال وجه دریافت و کلاهبرداری کرده است، افزود: با اقدامات پلیسی صورت گرفته، متهم مورد نظر شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت در یکی از بخش‌های شهرستان رودبار دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم ۴۸ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد و با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری