۱۶۷ تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان صید شد

مدیرکل شیلات گیلان از صید ۱۶۷ تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل استان از آستارا تا چابکسر خبرداد و گفت: به علت شرایط بد جوی این مقدار صید نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش دارد.

کوروش خلیلی غالب سبد صید صیادان پره را گونه ماهی کفال و سفید عنوان کرد و گفت: از این میزان صید ۶۱ درصد ماهی کفال، ۳۶ درصد سفید و سه درصد مربوط به سایر آبزیان دریای خزر بوده است.

وی، ارزش فروش ناخالص این مقدار صید را ۴۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۴۴ شرکت پره صیادی و چهار هزار صیاد در استان گیلان به فعالیت صید و صیادی مشغول هستند.

گیلان از کانون‌های صیادی در شمال کشور است که چهار هزار صیاد در قالب ۴۴ شرکت تعاونی پره از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب‌های ساحلی استان به صید ماهی می‌پردازند.

روش صید پره، شیوه‌ای است که در آن تور آماده به کمک یک کرجی بصورت نیم‌دایره در فاصله مشخصی از ساحل تا عمق ۱۴ متری دریا پهن می‌شود؛ تور مورد استفاده از ۱۱ تکه پره با اندازه‌های مختلف به هم دوخته شده، تشکیل می شود که کشش و جمع کردن آن در گذشته توسط نیروی انسانی و در حال حاضر با استفاده از تراکتور انجام می‌شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری