۲۹۲ سارق در گیلان دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۲۹۲ سارق طی یک ماه گذشته در گیلان خبر داد و گفت: این افراد به ۴۹۸ فقره انواع سرقت عادی در سطح استان اعتراف کردند.

به گزارش  پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ علیرضا حدادی روز دوشنبه اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

وی با بیان اینکه با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در یک ماه گذشته ۲۹۲ سارق در سطح استان گیلان دستگیر شد، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده سارقان به ۴۹۸ فقره انواع سرقت عادی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سرهنگ حدادی در پایان، عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

ترخیص ۱۳ هزار و ۲۳۶ وسیله نقلیه رسوبی در گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان از ترخیص ۱۳ هزار و ۲۳۶ وسیله نقلیه رسوبی در گیلان خبر داد.

سرهنگ امیر طالبی اظهار کرد: از ابتدای طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه رسوبی تاکنون ۲ هزار و ۶۳۷ دستگاه خودرو و ۱۰ هزار و ۵۹۹ دستگاه موتورسیکلت در گیلان با استفاده از تسهیلات بسیار ویژه در نظر گرفته شده، ترخیص شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه که تشریفات اضافی و پیشگیری از مراجعه مکرر متقاضیان به بخش‌های مختلف در طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه رسوبی حذف شده است از فراهم شدن نرم افزار و سخت افزارهای لازم امکان ارائه خدمات به متقاضیان در دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ خبر داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان شرایط تقسیط جرایم رانندگی با اعطای فرصت یکساله و پرداخت اقساط ماهیانه برای ترخیص وسایل نقلیه رسوبی را از مزایای مهم اجرای این طرح اعلام کرد .

سرهنگ‌ طالبی سایر مزایای این طرح را امکان ترخیص برای متقاصیان فاقد گواهینامه رانندگی با اخذ تعهد کتبی در محل دفاتر پلیس به اضافه ۱۰، بخشودگی سوابق ۲برابر شده به اصل جرایم راهنمایی و رانندگی، امکان ترخیص وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث با اخذ تعهد وسیله نقلیه، عدم استفاده و عدم تردد درمعابر عمومی و امکان ارائه خدمات علاوه بر مالکین وسایل نقلیه به اشخاصی که در لحظه توقیف وسیله نقلیه را در اختیار داشته اند از دیگر مزایای این طرح اعلام کرد.

کشف بیش از ۱۱ هزار بسته کود شیمیایی خارجی قاچاق در رشت

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، رئیس پلیس امنیت اقتصادی این استان از کشف بیش از ۱۱ هزار بسته کود شیمیایی خارجی قاچاق در بازرسی از انبار یک واحد صنفی در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ محمد خوش خلقت با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام تحقیقات از وجود کودهای شیمیایی قاچاق داخل انبار یک واحد صنفی در شهرستان رشت مطلع شده و به آدرس این مکان اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان ۱۱ هزار و ۳۰۵ بسته انواع کود شیمیایی خارجی قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان از معرفی متهم ۴۳ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان‌ کرد: کارشناسان ارزش کودهای قاچاق را ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد کردند.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری