۴۰۰ تن میوه شب عید در گیلان ذخیره‌ شد

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: تاکنون ۴۰۰ تن میوه ویژه نوروزی به منظور تنظیم بازار در استان خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

کیوان حسن‌پور لسکوکلایه اظهار کرد: ۲۰۰ تن سیب سفید و قرمز از اشنویه استان آذربایجان غربی و ۲۰۰ تن پرتقال از باغداران گیلانی شامل چابکسر و رودسر خریداری شده‌است که در ایام نزدیک به سال جدید توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان اضافه کرد: حدود هشت تن خرما نیز برای توزیع در ماه مبارک رمضان خریداری شده‌ است.

مدیر تعاون روستایی گیلان خاطر نشان کرد: میوه و خرمای ذخیره شده ویژه نوروز ۲۰ تا ۲۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار عرضه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دوباره کارخانه خزرنوش در چابکسر شهرستان رودسر در زمینه تولید کنسانتره خوراکی مرکبات اظهار کرد: این کارخانه اخیرا با تلاش های انجام شده و با مشارکت اتحادیه تعاون روستایی با یک سرمایه‌گذار فعال شده‌است.

مدیرتعاون روستایی گیلان بیان کرد: حدود ۲۰ نفر از کارگران این کارخانه که بیکار شده بودند، بار دیگر به کار برگشتند.

وی راه‌اندازی روستا بازار در مرکز، شرق و غرب گیلان را یکی دیگر از اقدامات این مجموعه عنوان کرد و افزود: هدف از راه‌اندازی روستابازار عرضه محصولات کشاورزی از تولید به مصرف است.

حسن‌پور لسکوکلایه، فعالیت روستابازارها را مهم خواند و اظهار کرد: گیلان در بخش تولیدات اعم از کشاورزی و صنایع دستی جایگاه خوبی دارد اما در حوزه عرضه کالا با ضعف‌هایی مواجه است که روستابازار می تواند بخشی از این ضعف را جبران کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان رشت جایگاهی تحت عنوان روستابازار راه‌اندازی و سیستم اینترنتی روستالند تعریف شده است، اضافه کرد: با این کار محصولات کشاورزان از تولید به مصرف با حذف واسطه‌ها و دلالان به فروش می‌رسد.

مدیر تعاون روستایی گیلان پیش از این به خبرنگار ایرنا از برنامه‌ریزی‌ها برای خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در استان خبر داده بود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری